Fitness & health professional Juliëtte van Eeten

Jouw hulp op gebied van gedragsverandering, beweging & sport

Geloof jij dat jij je beter voelt in een gezond en sterk lichaam? Denk jij dat je je energieker voelt als je gezond eet en meer beweegt? Geloof jij dat je sterker bent en je fitter kan voelen? 

Ik ook. 

Ik geloof dat je door middel van voldoende beweging en gezonde voeding je energieker voelt, je krachtiger bent en zelfverzekerder in het leven staat. 

Ik bied als fitness- & healthcoach een oplossing door je te begeleiden in een traject naar een gezondere leefstijl. Ik bied 1-op-1 sportbegeleiding, training in kleine groepen, maar kan je ook alleen begeleiden als het gaat om voeding. De trainingen worden buiten gegeven, maar kunnen ook aan huis worden gegeven.

Durf jij het aan en ben jij er klaar voor om je beter te voelen?


Wie ben ik?

Puur, energiek, verbinding, hartstocht en ontwikkelingen: dat zijn de kernwaarden waar ik naar leef. Geboren als Amsterdamse in 1984, nu wonend met mijn vriend in het prachtige Sassenheim. Jarenlang heb ik als journaliste gewerkt, maar nu mijn passie gevonden in beweging, voeding en sport. Ik vind het prachtig om te zien hoe mensen middels beweging zich weer beter, energieker en krachtiger voelen. Het is een eer om hier een onderdeel van te zijn.


Specialisaties

Personal Trainer

Beweging zit in ons DNA. Zonder beweging worden we ongelukkig. Als Personal Trainer kan ik jou de begeleiding geven die je nodig hebt. Je krijgt training op maat, op een locatie die voor jou het beste past.

Groepstrainer

Ik train verschillende groepen, zowel indoor als outdoor. Wil jij lekker buiten bewegen samen met anderen, dan is dit iets voor jou.


Voedingsspecialist

Ik geef mensen 1-op-1 begeleiding als het gaat om gezonde voedingspatroon. Wat is nog gezond, hoe maak je een gezond menu en hoe kijk je naar voeding? Vragen die allemaal aan bod komen in onze consults.

Krachtpatser

Specialisatie als beweegcoach en weerbaarheidstrainer. Waarbij de trainingen gericht zijn op gedragsverandering. Kijk voor meer informatie op: https://krachtpatsers.nu

“Stop wishing start doing”


Blogs & recepten

  • Van Eeten&Sports ontwikkelt door
    Stilzitten zit niet in mijn bloed. En ook al sprongen de online trainingen als paddestoelen uit de grond tijdens deze Corona crisis. Voor mij voelde het niet als een afslag die ik moest nemen. Mijn energie stroomde niet die kant op.  Maar waar dan wel heen? Naar krachtpatser.nu. Een nieuwe ontwikkeling binnen mijn onderneming. Met krachtpatsers richt ik mij meer op gedragsverandering. Dit doe ik door middel van 1 op 1 training wat ik intelligent bewegen noem. En weerbaarheidstraining.  Eerst intelligent bewegen: Fabio D’Agata schreef het boek met deze titel en koppelde hier een methodiek aan. Spat methodiek. Deze methodiek richt zich op gedragsverandering waarbij zowel fysiek, mentaal als emotioneel samenwerken. Door het stellen van een hoger doel en te voelen wat je echt wilt veranderen, gaan we aan de slag. In een periode van 12 weken ga je trainen: niet alleen je fysiek, maar ook je mentale en emotionele vaardigheid. Ik zal dit verduidelijken met een voorbeeld.  Stel jij komt bij mij en zegt: Juliette ik wil 10 kilo afvallen. Voorheen als personal trainer ging je hiermee aan de slag: opstellen van een trainingsschema en gaan. Maar met krachtpatsers gaan we een stap verder. Want alleen krachtpatsers durven dat. Onder de vraag: ik wil 10 kilo afvallen zit een verlangen. Een brandend verlangen. Je wilt dit met een reden. Als je die 10 kilo afvalt kan je misschien wel weer spelen en mee rennen met je kinderen, wat je dus een krachtigere ouder maakt. Om te kunnen spelen met je kinderen wil je je uithoudingsvermogen vergroten. Wat heb je daarnaast nodig om dat doel te behalen? Bijvoorbeeld: Zelfvertrouwen (emotioneel) en een reëel zelfbeeld (mentaal). Laat dit nu eens allemaal trainbaar te zijn en ook nog te combineren in een geweldige oefening. Wat voor blijvende gedragsverandering zorgt.  Ander voorbeeld. Stel. Je komt bij mij omdat je onzeker op je werk bent. Je wilt je zelfvertrouwen. Vergroten, meer je grenzen leren aangeven en je zelfsturend vermogen vergroten. Door deze mentaal en emotionele vaardigheden te koppelen aan een fysiek doel en we dus je lichaam ook inzetten in deze gedragsverandering , zie je blijvend resultaat. En wordt je gedrag heel snel inzichtelijk. Tot slot weerbaarheidstraining of: assertiviteitstraining. Waar het mij er niet per se om gaat dat je maar zo adrem mogelijk bent. Maar dat je durft te staan voor wie je echt bent. Door middel van groepstrainingen en 1 op 1 begeleiding gaan we aan de slag. Uiteraard zijn deze sessies met veel bewegen. Het lichaam is een prachtig instrument om je te helpen om bij je verlangen te komen en te voelen dat je mag staan voor wie je bent. Zodra het mag start ik met een aantal trials van deze trainingen, waarbij ik groepen van verschillende leeftijden wil gaan maken.  Wil je de ontwikkelingen rond krachtpatsers.nu in de gaten houden? Je kan me al volgen op Instagram waar ik zo nu en dan post. Ook mijn website is live: https://krachtpatsers.nu  Wat vind je van dit initiatief? Ik ben erg benieuwd naar je mening. Vind je het tof laat dan een hartje achter. Heb je een vraag, stel die dan in de comments. Heb je interesse in een van de programma’s laat een bericht achter. Wil je je opgeven voor een trial, ook dat kan. Of weet je iemand voor wie dit iets zo zijn, tag diegene dan onder dit bericht. Wie weet kunnen we elkaar helpen! En Vab Eeten&Sports dan? Voorlopig ga ik gewoon door met al mijn werk wat ik deed! Geen zorgen dus!
  • Piepend tot stilstand
    De wereld staat op zijn kop. Voor sommigen is de nieuwe wereld akelig tot keiharde stilstand gekomen, voor anderen in een stroomversnelling. Hoe je het ook went of keert, iedereen leeft opeens totaal anders dan-ie gewend was. We hebben ons akelig snel aan te passen, en laat dat nu net iets zijn wat toch erg lastig is. Voor mijzelf is mijn wereld tot stilstand gekomen. Er is aan een handrem getrokken. Piepend is alles tot stilstand gekomen. Van een week waar ik 80 uur maakte in klantcontact, opleiding, trainingen, administratie, marketing voor mijn eigen onderneming en nog zo veel meer, nen ik in 1 klap naar 0 uur per week gegaan. Natuurlijk is er nog een mouw aan te passen. Ik hoor sommige Personal Trainers om mij heen die les blijven geven. Maar voor mij voelt dat niet goed. Stel dat ik nu juist wel ziek ben en iedereen aan steek? Voor mij was het duidelijk. Overal direct de stekker uit. Geen enkel risico nemen.  Maar wat nu? Wat dan? Stil.  Zingeving, de reden van het bestaan vinden, is mijn grote zoektocht in het leven. Zonder kinderen om voor te zorgen, zal ik zingeving op een andere manier in moeten vullen. Waarom ben ik hier, waarom sta ik op iedere dag? Als je het niet voor een ander doet, voor wie dan wel? Voor jezelf? Die zingeving vind ik onder andere in mijn onderneming. Anderen trainen, helpen en coachen: daar haal ik heel veel uit. Afgelopen 1,5 jaar dat mijn onderneming nu bestaat heeft dit steeds meer vorm gekregen. Van voeding naar sport en nu coaching door middel van beweging. De puzzelstukjes vielen op zijn plek. Eindelijk. Wat heb ik daar naar gesmacht.  Bam. Maar nu even niet. Nu wordt je leven op pauze gezet. Nu zet je overal weer vraagtekens bij. Zat ik wel op de goede weg? Wil ik dit wel? Is dit het mij waard? Die onzekerheid, maar ook alles waar je zo hard voor hebt gewerkt. Zo hard voor hebt gevochten. Is dat er straks nog? Is mijn reden van bestaan er nog?  Vragen. Vragen en nog eens vragen.  Maar geen antwoorden.  We leven in een bizarre tijd die van iedereen heel veel vraagt. We hebben ons aan te passen. Iets dat groter is dan onszelf, iets waar we geen controle over hebben, haalt ons in. Het heeft de touwtjes in handen. Wat wij het beste kunnen doen? Aanpassen, meegaan in de flow, een stap achteruit doen, inademen en uitademen.  En wie weet. Wie weet. Straks als het weer op gang komt wat het ons brengt. Want ook deze situatie leert ons iets. Zoals altijd alles in het leven ons iets leert. Wat kunnen we hiervan leren? Hoe houden we het luchtig? Hoe houden we het licht? Want het leven gaat gewoon verder. Het is hoe wij ermee omgaan en naar de situatie kijken waar we het meeste moeite mee hebben.  Adem in. Adem uit. 
  • Hoeveel moet ik sporten?
    Regelmatig krijg ik de vraag hoeveel je per week ‘moet’ sporten. Vragen als: ‘Als ik maar 1 keer per week sport, heeft het eigenlijk geen zin he?’. Of: ‘Hoevaak moet ik sporten om effect te zien’. Ik leg dit altijd op twee verschillende manieren uit. Het eerste antwoord is het officiële antwoord. Het antwoord van de Gezondheidsraad, dit is een onafhankelijk wetenschappelijk adviesorgaan voor de overheid die op allerlei fronten onderzoek doet naar gezondheid. De Schijf van Vijf van het voedingscentrum is gebaseerd op het advies van de Gezondheidsraad (dan heb je even een idee). De Raad heeft de beweegrichtlijnen opgesteld. Eén voor kinderen en één voor volwassenen en ouderen. Die voor volwassenen is: Bewegen is goed, meer bewegen is beter: doe je bureauwerk? Ga regelmatig staan. Pak je de auto naar het werk? Laat die af en toe staan en neem de fiets of het OV. Bel je veel? Maak een wandeling tijdens het telefoneren. Be creative! Twee keer per week spier- en botversterkende activiteiten. Voor ouderen geldt: ook balansoefeningen. Die eerste creëer je door weerstandstraining. Jouw lichaam is een magisch instrument. Als jij spierversterkende oefeningen doet, denk aan push-ups of squats, dan geven jouw spieren signalen aan jouw botten. Zij trekken steeds harder aan je botten. Wat doen zij vervolgens? Zij gaan van binnen uit sterker worden. Jouw botten geven een signaal af aan je hersenen dat er meer druk op ze komt waardoor ze sterker moeten worden! Dat is toch geniaal? Je hebt dus zelf invloed op osteoporose (botontkalking). Je krijgt van krachttraining dus niet alleen maar sterkere spieren, maar dus ook sterkere botten! 150 minuten per week (let wel 2,5 uur!) matig tot intensieve inspanning / beweging. Waar moet je dan aan denken? Matig is wandelen of fietsen. Intensief is hardlopen en bijvoorbeeld voetballen. 30 minuten per dag lopen tijdens de lunch, zou al voldoende moeten zijn volgens dit advies. Vanuit mijn expertise zou ik je zeker adviseren om 2 keer per week je cardiovasculair systeem (hart en longen) door middel van conditietraining te triggeren. Hoe weet je of je dit doet? Gebruik je adem als richtlijn. Krijg je moeite met praten tijdens je wrok-out? Dan zit je op de juiste hartslagfrequentie. Voorkom veel stilzitten. Als jij dus 5 dagen per week op je gat zit, met de auto naar je werk gaat, om vervolgens ’s avonds op de bank neer te ploffen, heb je een serieus probleem. Praat je het voor jezelf goed door in het weekend volle kracht te sporten? Dan red je het niet eens. Het is ook helemaal niet goed voor je lichaam om 5 dagen niets te doen, en 2 dagen volle bak bezig. Dit is een te grote belasting op je gewrichten, pezen en banden. Elke dag een beetje is veel gezonder. Dan is er ook nog een norm voor kinderen: Minimaal 1 uur per dag matig tot intensieve inspanning! Hup dus naar buiten met die kinderen, direct als ze uit school komen! Minimaal 3x per week spier- en botversterkende oefeningen. Je kan dan denken aan turnen, judo, zwemmen. Etc. Alles met weerstand. Je hoeft je kind niet naar de sportschool te sturen. Dit is ook niet aan te raden omdat het skelet nog aan het groeien is. Te veel druk op de botten door spierkracht zorgt er mogelijk voor dat de botten ‘krom’ groeien. Vanaf 16 jaar mogen kinderen onder begeleiding naar een sportschool. Ook: voorkom veel stilzitten. Koop een hond en laat die kinderen lekker met hem lopen 😉 ga uiteraard zelf mee 🙂 Het schrijnende is deze norm voor het overgrote deel van de bevolking niet gehaald wordt. Vanaf 18 jaar voldoet slechts 44% van de Nederlandse bevolking aan deze norm. Van kinderen tussen de 4 – 11 jaar geldt 55%. Kinderen van 12 – 17 jaar slechts 28% (!). We hebben dus nog een lange weg te gaan. Dan is er nog het onofficiële antwoord. Vooral als je net begint, is 1x per week sporten en dat volhouden al super goed. Ritme vinden, en braaf elke week gaan is een eerste stap. Wees daar trots op. Maar let wel: een uurtje naar de sportschool verbrandt gemiddeld 300 – 500 kcal (afhankelijk van gewicht, geslacht, lengte, leeftijd, intensiteit van training). Een uurtje hardlopen zo’n 600 – 800, zelfde afhankelijkheden. 1 reep Tony Chocolonely is ruim 1000 (!) kcal. Een Big Mac van de McDonalds is 540 kcal. 250 ml coca cola 102 kcal. Wat ik wil zeggen: je eet / drinkt kcal er makkelijker aan dan dat je er ze vanaf sport. Begin je dus net met sporten, laat dit geen excuus voor jezelf zijn om gelijk de hele koektrommel leeg te eten. Je zal merken dat als je eenmaal 1 x per week in je ritme hebt, je vaker wil gaan. Je begint energie over te houden (beweging levert nu eenmaal energie) en je zal behoefte hebben om vaker te gaan. Een keer per week sporten zal je mentaal dus het een en ander brengen, maar: als je resultaat wil gaan zien dan zal je minstens 2 keer per week moeten gaan. En dan? Moet je maar elke dag sporten? Mijn antwoord is volmondig nee. Rust en tijd voor herstel is ongelooflijk belangrijk. Sommige mensen slaan door in het sporten en geven hun lichaam geen rust. Dat wil je ook niet. Probeer dus maximaal 4 dagen per week te trainen en hou de andere 3 dagen voor je herstel en je rust. Signalen van overtraining: rusteloos snel moe minder prestaties verminderde eetlust concentratieproblemen Wil je hier nu meer over weten? Wil je starten met sporten, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Zoek eens contact met mij op. Wie weet kan ik iets voor je betekenen.

Wat anderen vinden …

Topper in sport en voeding! Locatie Noordzee kust ook top!

Ed

Juliëtte is een heel fijn persoon om deze verandering mee aan te gaan, hoe spannend en moeilijk ik het ook vond. Ze voelt mij goed aan en laat mij veilig voelen. Ze leert mij een gezondere levensstijl aan en leert mij om in beweging te blijven. Juliëtte motiveert en inspireert. Ik raad haar van harte aan!

Yael

Ik ben erg tevreden over Juliëtte als trainer. Ik heb van haar begeleiding ontvangen op het gebied van voeding, leefstijl en beweging. Juliëttte stopt echt het woordje ‘personal’ in personal coaching, ze was heel attent en meedenkend. Ze was een personal coach die mij motiveerde, uitdaagde en een steuntje in de rug gaf. Juliëtte keek op een prettige manier mee naar mijn voedingspatroon en hield daarbij rekening met mijn onregelmatige werktijden. Zo kreeg ik nuttige tips en een persoonlijk bewegingsadvies. De trainingen die ik daarbij deed waren geweldig, vooral HIITtrainingen waren ontzettend leuk. Juliëtte maakte de trainingen uitdagend; ze waren zwaar maar na iedere training voelde ik voldoening en groei. In de toekomst ga ik zeker vaker bij Juliëtte trainen. Bedankt!! 

Liesbeth

Juliette is een topper. Op liefdevolle én kordate wijze coacht ze me door de sessies, gesprekken en zowel fysieke als emotionele pijn heen. Ze biedt ruimte én neemt de leiding. Ook heeft ze zelf zichtbaar plezier in wat ze doet, is de methodiek echt onderdeel van wie zij is en is ze oprecht betrokken in het proces wat ik doormaak. De oefeningen zijn allemaal op maat, duidelijk met liefde bedacht.
Wil je werken aan je lichaam en werkelijk transformatie doormaken dan is Juliette je vrouw. Ze gaat met je op onderzoek naar je echte vraag. Het antwoord daarop is blijvende verandering.

Sandra


Volg jij mij al op Social Media?



Maak vandaag nog een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek


“Tomorrow you had wished you started today”



Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial