voeding

Tips voor een slanke Paastafel


De tijd van Pasen komt er aan. Gezellig samen met de familie en de kinderen aan de ontbijttafel. Croissants, witte broodjes, matzes met suiker, scones met jam en cremefraiche. Allemaal heerlijk allemaal, maar als je niet op let, heb je zo een grote hoeveelheid calorieën naar binnen gewerkt. Ik deel graag wat slanke tips met je zodat je toch van die heerlijke brunch kan genieten en minder calorieën binnenkrijgt.

  1. Maak groenten onderdeel van het ontbijt

Denk aan tomaatjes, plakjes komkommer, wortelen of wat radijsjes. Rode paprika is niet alleen lekker zoet, maar zit bomvol vitamine C. Ze zijn niet alleen gezond, maar ze fleuren je tafel ook nog eens op. 

2. Kies voor roomboter

Wat? Ja, ik kies voor roomboter en niet voor de bewerkte margarine. Maar voor natuurlijke producten. Ze maken je eten smakelijker en het verzadigd meer. Hierdoor eet je uiteindelijk minder. 

3. Eet fruit!

Wat is een goed Paasontbijt zonder een lekker glas jus d’orange? Vitamine C helpt bij de opname van ijzer. Maak eens een lekkere fruitsalade met appel, kiwi en banaan. 

4. Kies voor noten

Noten zitten bomvol eiwitten en mineralen. Ze verzadigen en zijn onwijs gezond. Zet wat noten en zaden op tafel wat je lekker kan combineren bij je fruitsalade. 

5. Eieren

Natuurlijk heb je een eitje op tafel, het is Pasen! Kies voor een gekookt ei ipv van dat je deze bakt met spek en kaas. Dat scheelt je een hoop calorieën. 

6. Kies voor het juiste brood

In plaats van wit brood, ga naar de bakker en koop vol en gezond volkoren brood. Wit brood heeft een stuk minder vezels waardoor je je darmen ongemerkt ‘lui’ maakt. 

7. Geniet!

Maar het belangrijkste is misschien wel, geniet van je familie, van het samenzijn. 

8. Ga naar buiten

Het wordt prachtig weer. Dus ga er op uit! Ga lekker naar buiten. Niets is zo goed voor de spijsvertering als een flinke wandeling. 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial